Wanneer je niet of juist wel tevreden bent
Klachten en complimenten
Vanzelfsprekend doe ik mijn uiterste best om goede, menselijk zorg te leveren om de manier die het beste bij jou past. Ik ben echter ook een mens, en ik kan dus fouten maken. Soms kan er een misverstand ontstaan of kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Vertel me dan waar je ontevreden over bent. Zo kunnen we samen in gesprek gaan over wat we hier aan kunnen doen. Komen we er samen niet uit dan kun je besluiten om over te stappen naar een andere praktijk. Uiteraard zal ik je hier dan bij helpen.
Wanneer dit alles niet tot het gewenste resultaat leidt, kun je overwegen een officiële klacht in te dienen bij de klachtencommissie van de beroepsvereniging (in mijn geval het NIP of VGCT) en/of van de LVVP. Deze commissies bestaan uit een onafhankelijke voorzitter, een vertegenwoordiger vanuit de cliëntenorganisaties en een lid van de vereniging. De klacht wordt dan – tegen de achtergrond van de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector – getoetst aan de Beroepscode voor Psychologen.
Een compliment krijgen vindt iedereen natuurlijk fijn. Wat kunt je doen als je tevreden bent over NW-Psychologie? Allereerst kun je dit doorgeven aan je behandelaar bij NW-Psychologie. Een andere manier om uw complimenten kenbaar te maken, is via de website van Zorgkaart Nederland.
Enthousiast over NW-Psychologie? Leuk als je dat wilt delen op Zorgkaart Nederland!
Graag lees ik je ervaring met en/of opmerkingen over NW-Psychologie.
(nog geen berichten)
Klachten over uw zorgverzekeraar
Voor problemen met jouw zorgverzekeraar over bijvoorbeeld de vergoeding van uw behandeling, kun je je wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).